Tiskové zprávy10. 9. 2024Školní stravování by mělo být pro všechny, část dětí je z něj ale vyloučena. Změní to připravovaná novela vyhlášky?27. 6. 2024První třída by měla být více jako mateřská škola, shodli se experti v diskusi3. 6. 2024Připomínky SKAV k návrhu RVP: Revize směřuje dobrým směrem, návrh je ale třeba v řadě oblastí dopracovat30. 4. 2024Nové RVP lépe popisuje, jak rozvíjet kompetence, bez dobré metodické podpory ale stále mohou zůstat jen na papíře15. 4. 2024SKAV vítá nového člena. Stal se jím spolek Talnet, který usiluje o rozvoj nadání a nadaných 3. 4. 2024Začala veřejná konzultace k návrhu revidovaného kurikula. Je to diskuze o tom, jak by mělo vypadat vzdělávání pro rychle se měnící svět5. 3. 2024Participací na rozvoji školy se děti a mladí lidé učí demokracii. Je to důležitější než kdy dřív20. 11. 2023Vysoké školy mají zadání, jak vzdělávat budoucí učitele. U kulatého stolu SKAV a EDUin se diskutovalo, jak ho dostat do praxe21. 9. 2023U kulatého stolu SKAV a EDUin se diskutovalo o zavádění nové informatiky i o využití umělé inteligence při výuce12. 9. 2023Ještě je brzy mluvit o tom, že je třeba počty asistentů pedagoga “ukočírovat”, shodli se experti11. 9. 2023Rozvíjet digitální dovednosti a informatické myšlení je od 4. září povinné pro první stupeň ZŠ. Kvůli umělé inteligenci ale budou potřeba, další změny30. 6. 2023Dejme šanci letošním deváťákům. Navrhujeme konkrétní opatření, kterámohou omezit dopady selhání systému na jejich budoucnost16. 6. 2023Čestný člen SKAV Jan Kovařovic slaví 90. narozeniny14. 6. 2023Postavení asistenta pedagoga potřebuje změnu, ne ale v té podobě, jak ji navrhuje ministerstvo školství15. 5. 2023SKAV se připojuje ke stanovisku Society for all. Na asistentech pedagoga nelze šetřit způsobem, který navrhuje ministerstvo školství26. 4. 2023Čemu věříme ve vzdělávání? Tématem letošní konference Úspěch pro každého žáka byly hodnoty a to, jak formují vzdělávací systém17. 4. 2023Odklad školní docházky bez další podpory dítěte je spíš odkladem problému než jeho řešením29. 3. 2023Spěchat s revizí RVP je riziko, neúspěch si nemůžeme dovolit27. 3. 2023Kdo jsou provázející a uvádějící učitelé a proč je potřebujeme? 22. 3. 2023Novým čestným členem SKAV se stal nestor digitálního vzdělávání Bořivoj Brdička 16. 3. 2023Jen lepší plat učitele ve školách neudrží. Proč potřebujeme provázející a uvádějící učitele?21. 2. 2023Proměna RVP se stihne v termínu, slíbil ministr školství Vladimír Balaš na kulatém stole 30. 1. 2023 Data máme, stále je ale neumíme ještě efektivně využít. U kulatého stolu SKAV a EDUin se diskutovalo o „evidence based“ vzdělávací politice9. 12. 2022SKAV bude mít novou ředitelku! Stane se jí Petra Keprtová30. 11. 2022Mýtům i reálným rizikům spojeným s používáním technologií se věnovala konference Digitální wellbeing dětí. Představila strategický dokument Rady EU19. 11. 2022V návrhu státního rozpočtu chybí peníze na asistenty pedagoga. SKAV se připojuje ke stanovisku, které na to poukazuje4. 11. 2022Nová studie ukazuje cestu, jak osvobodit ředitele škol od administrativy, pomoci by mohly svazky obcí26. 10. 2022Získat pro revidované RVP učitele je klíčové. Bez nich nemá sebelepší kurikulum šanci něco změnit20. 10. 2022Ředitelé škol jsou klíč nejen ke zvládnutí krizí, ale zejména ke zlepšování kvality učení žáků. Jak je zbavit přílišné administrativní zátěže?21. 9. 2022Podpora učitelů a ředitelů a lepší výsledky u dětí, to je cíl okresních Partnerství pro vzdělávání 2030+. Své síly spojily obce a místní akční skupiny v Olomouckém kraji.8. 9. 2022Kraj, obce i neziskové organizace spojily síly v Partnerství pro vzdělávání 2030+ na území okresu. Cílem je lepší vzdělávání pro všechny děti15. 7. 2022Ministerstvo školství finalizuje zadání pro revizi RVP. Podle SKAV jde dobrým směrem, stále však zbývá odpovědět na několik otázek17. 6. 2022Do Partnerství pro vzdělávání 2030+ nám vstoupilo šest nových organizací. Cílem spolupráce je zlepšování učení dětí a snižování nerovností16. 6. 2022SKAV roste! Novým členem platformy sdružující organizace usilující oproměnu vzdělávání jsou NESEHNUTÍ13. 6. 2022Jak integrovat děti z Ukrajiny do českých škol? Důležitá je nejen výuka čeština, ale i ukrajinštiny2. 6. 2022Zajištěním míst ve třídách to nekončí. Jaké výzvy stojí před školstvím při integraci ukrajinských žáků?24. 5. 2022Čeho se vyvarovat, když chceme dosáhnout změny v učení dětí? Vydáváme překlad Michaela Fullana29. 4. 2022Konference Úspěch pro každého žáka pojmenovala výzvy, které před kterými stojí vzdělávací systém25. 4. 2022Navrhované znění k Hlavním směrům revize RVP ZV4. 4. 2022Co přinese dětem revidované RVP? Učit by se podle nějmělo už od roku 202425. 3. 2022 SKAV zveřejňuje Stanovisko k roli školy během ruské invaze na Ukrajinu 22. 3. 2022Expertní panel zveřejnil zadání pro revizi RVP. Rozsáhlý dokument přináší příjemná i méně příjemná překvapení18. 3. 2022Jak připravovat učitele? Výuka na pedagogických fakultách se má během tří let změnit24. 2. 2022Odložením roušek se problémy způsobené pandemií nevyřeší. Dělámedost pro to, aby se s jejími dopady děti, pedagogové i celé školstvívyrovnali co nejlépe?22. 2. 2022O výsledcích dětí rozhoduje schopnost ředitelů zlepšovat pedagogickédovednosti učitelů17. 2. 2022Jak pečují o ředitele jinde než v Česku? Nová publikace popisuje praxi vpěti různých školských systémech 15. 2. 2022Jaká data potřebujeme, abychom uměli posoudit, zda se daří zlepšovatučení dětí?14. 2. 2022Na ředitelích záleží. Nestačí jim ubrat administrativu, potřebují podpořit vřízení výuky8. 2. 2022Vzdělávání potřebuje hlubší změnu, kurikulum nestačí jen “provzdušnit”.SKAV zveřejňuje doporučení k revizi rámcových vzdělávacích programů 4. 2. 2022Připojte se k online semináři, který se bude věnovat roli různých aktérů vpodpoře wellbeingu dětí ve finském vzdělávacím systému 3. 2. 2022Zveřejnění staviska Partnerství k podpoře wellbeingu v RVP31. 1. 2022Pět inspirativních ředitelů, pět inspirativních rozhovorů. Přečtěte si, jak se rodí spolupracující škola28. 1. 2022Vakuum mezi školami, zřizovateli a ministerstvem má vyplnit středníčlánek. V tomto roce se začne rozhodovat o jeho podobě6. 12. 2021Proč reformy vzdělávání selhávají? Vydáváme překlad studie Michaela Fullana, která na tuto otázku odpovídá3. 12. 2021Koaliční program slibuje kontinuitu se Strategií 2030+, řadu otázek ale bude třeba vyjasnit25. 11. 2021Jakou změnu má přinést revize RVP? SKAV na toto téma uspořádal setkání odborníků z různých oblastí vzdělávání23. 11. 2021O klimatické krizi nestačí jen vykládat, děti potřebují zažít, že mohou přispět ke změně11. 11. 2021Mladí Češi kvůli klimatické změně bojí budoucnosti, vědí toho o ní ale jen málo. Co se mají naučit ve škole?9. 11. 2021Čím inspiruje nizozemské školství? Uskutečnilo reformu, která postavila do centra pozornosti dítě a jeho potřeby21. 10. 2021Jak zlepšovat učení, wellbeing a rovné šance žáků v ČR prostřednictvím středního článku a dalších opatření6. 10. 2021Předvolební debata SKAV: Dvě nejsilnější koalice chtějí hned po volbách znovu poslat do sněmovny zákon o pedagogických pracovnících30. 9. 2021Pojem wellbeing zatím na českých školách nezdomácněl, jeho principy ale ředitelé škol považují za zásadní14. 6. 2021Výsledky veřejné konzultace: Jak nastavit střední článek, aby zlepšoval učení, wellbeing a rovné šance žáků?1. 6. 2021Přechod žáků mezi základní a střední školou – jak by měl ideálně fungovat?20. 5. 2021Chceme lepší atmosféru ve školách aneb možnosti podpory wellbeingu21. 4. 2021Škola jako místo, kde se tvoří budoucnost společnosti13. 4. 2021Pandemie covidu představuje příležitost k transformaci vzdělávání Setkání s prof. Michaelem Fullanem před Konferencí Úspěch pro každého žáka9. 4. 2021K Partnerství pro vzdělávání 2030+ se připojilo sedm odborných partnerů7. 4. 2021Registrace na Konferenci Úspěch pro každého žáka 2021 otevřena!26. 3. 2021Neřešme známky, investice do vztahů se nám mnohonásobně vrátí1. 3. 2021Novým členem SKAV je Česká středoškolská unie26. 2. 2021Děti nejsou nafukovací, škrtat se muselo18. 2. 2021Ředitelé škol by se měli více věnovat pedagogickému vedení a řešitwellbeing žáků29. 1. 2021Jednotné přijímací zkoušky jsou pohodlná jistota, ale zvyšují nerovné šance ve vzdělávání27. 1. 2021Wellbeing a střední článek jako klíčová témata Veletrhu Úspěch prokaždého žáka11. 12. 2020Těšíme se do školy k Partnerství pro vzdělávání 2030+ 22. 6. 2020Sedm platforem ve vzdělávání podepsalo Memorandum o Partnerství pro vzdělávání 2030+3. 6. 2020Data, „odolnost vnitřního softwaru“ a emoční inteligence jako vyučovací předmět28. 5. 2020Česko-slovenské debaty se rozrostly o jednu navíc, nakonec „přijdou“ sami ministři20. 5. 2020Vysoké školy v česko-slovenské online debatě: “Budeme hrát hru přijímací, ne odmítací”13. 5. 2020Česko-slovenské debaty o vzdělávání: Pryč s balastrem v učivu, podpora pomáhá víc než direktivy6. 5. 2020Co zaznělo na 1. česko-slovenské debatě o vzdělávání, další bude ve čtvrtek 7. 5. na téma řízení a zřizování škol29. 4. 2020Češi a Slováci se spojí v debatě o vzdělávání, nouzi chtějí přetavit v pozitivum31. 3. 2020Se žáky se spojte nejméně jednou týdně, vybízí SKAV učitele14. 2. 2020Řešením není za současné situace plošné zvyšování náročnosti jednotné části maturitní zkoušky, shodli se panelisté na Kulatém stole SKAV a EDUin20. 6. 2019Tisková zpráva k šetření DELPHI mezi aktéry ve vzdělávání v souvislosti s přípravou Strategie vzdělávací politiky 2030+