Jak ve vzdělávacím systému vytvářet podmínky pro to, aby se děti a mladí lidé učili pro budoucnost v souladu s novými Rámcovými vzdělávacími programy? Pokud má být kurikulární reforma úspěšná, musí zahrnovat mnoho oblastí ve vzdělávacím systému, jejichž řízení a...
Publikace
Spolu o kurikulu: Revize RVP ZV
Prohlédněte si náš adventní speciál z konce roku 2023, který se věnuje aktuální revizi Rámcových vzdělávacích programů (RVP). „Kurikulum definuje, čo by malo byť cieľom vzdelávacieho systému krajiny. Čo sa očakáva, čo by malo byť výsledkom vzdelávania. Usmerňuje prácu...
SKAV jsme my
Jsme střešní platforma sdružující různorodé organizace, které realizují progresivní změny ve vzdělávání. Sdílíme společnou vizi a hodnoty a nabízíme prostor pro vzájemné učení mezi organizacemi. Vytváříme konsensus na tématech klíčových pro proměnu vzdělávání a...
Inspirativní rozhovory o spolupráci ve školách
Milé kolegyně a milí kolegové, přinášíme vám knížku plnou inspirace, jak rozvíjet spolupráci mezi pedagogy ve škole. Připravili jsme pro vás rozhovory s pěti ředitelkami a řediteli škol, díky nimž můžete nahlédnout do živých organismů několika škol a možná budete mít...
Jak zlepšovat učení, wellbeing a rovné šance žáků v ČR prostřednictvím středního článku a dalších opatření
Rádi bychom Vám představili publikaci s názvem „Jak zlepšovat učení, wellbeing a rovné šance žáků v ČR prostřednictvím středního článku a dalších opatření“, která shrnuje poznatky a zkušenosti získané během prvního roku Partnerství pro vzdělávání...
Chceme lepší atmosféru ve školách aneb možnosti podpory wellbeingu
Přinášíme vám užitečné tipy a in- spirace, které vzešly z ankety prováděné mezi členy Asociace ředitelů základních škol (AŘZŠ) v březnu a dubnu 2021. Anketa byla zaměřena mimo jiné na pod- poru wellbeingu v době distanční výuky a přípravu na návrat žáků do škol a byla...
Wellbeing ve vzdělávání. Jak mu rozumíme a proč se mu věnovat?
Názory účastníků 11. Setkání lídrů iniciativy Úspěch pro každého žáka na téma Wellbeing ve vzdělávání – Jak mu rozumíme a proč se mu věnovat? konaného on-line dne 22. září 2020 zachycuje stejnojmenná publikace.
Sdílené priority 2030+
Usilujeme o společnost, která je sociálně soudržná, spravedlivá, ohleduplná ke všem živým bytostem a životnímu prostředí, založenou na svobodě a zodpovědnosti každého jedince. Naše hypotéza, co může nejlépe zařídit, že se každé dítě v každé škole bude učit naplno a s...
Jak by měl fungovat střední článek vedení regionálního školství v ČR, pokud má co nejlépe pomáhat zlepšovat vzdělávací výsledky dětí a snižovat nerovnosti?
Pilotní analýzu názorů vedoucích pracovníků ve vzdělávání zpracoval Vladimír Srb na základě dotazníkového šetření s účastníky celodenního Setkání lídrů v DOX (10. 3. 2020) Jedná se o první předběžnou sondu mapující míru shody názorů na žádoucí podobu středního článku...
Kdy a jak měnit kurikulum
Diskuse o revizi kurikula1, které byly zahájeny na půdě MŠMT ČR (dále také jen ministerstvo) a Výzkumného ústavu pedagogického v Praze (dále také jen VÚP), vedly Stálou konferenci asociací ve vzdělávání (dále jen SKAV) k formulování společného stanoviska na tuto věc....
HODNOCENÍ: důvěra, dialog, růst
Hana Košťálová, Jana Straková a kolektiv autorů Publikace byla vydána v rámci projektu: „Prostor pro sdílení a vzdělávání učitelů a odborných pracovníků ve školství”. Vydání publikace spolufinancoval Evropský sociální fond, státní rozpočet ČR a rozpočet hl. m....