Šetření proběhlo v souvislosti s přípravou Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Respondenti byli požádáni o posouzení 39 výroků charakterizujících současné problémy vzdělávání v ČR. Celý proces přípravy, realizace a vyhodnocení šetření probíhal v období únor–červen 2019. Hlavní cíle šetření:
- Zahájit expertní diskusi o významných problémech systému vzdělávání v ČR
- Zapojit do této diskuse široké spektrum aktérů v oblasti vzdělávání
- Získat podněty z různých oblastí vzdělávacího systému na témata, kterými by se měla vzdělávací politika zabývat
- Posoudit získané podněty širokou komunitou expertů
- Poskytnout vstupy expertní skupině pro přípravu Strategie vzdělávací politiky 2030+ Příprava šetření Přípravná fáze zahrnovala sběr témat, formulaci výroků a sestavení souboru respondentů. Celá tato fáze byla realizována Stálou konferencí asociací ve vzdělávání (SKAV) v únoru a březnu 2019. Každý respondent měl možnost uvést maximálně pět oblastí, které považuje za hlavní nedostatky vzdělávacího systému v ČR. Do přípravného sběru témat bylo zapojeno 88 expertů z různých oblastí vzdělávacího systému ČR. Získané výroky byly expertně upraveny tak, aby se výsledné výroky neopakovaly a reflektovaly obdobnou úroveň obecnosti. Pro šetření metodou Delphi bylo vybráno 39 výroků o nedostatcích současného systému vzdělávání v ČR.
Tisková zpráva k šetření DELPHI mezi aktéry ve vzdělávání v souvislosti s přípravou Strategie vzdělávací politiky 2030+
Výsledky šetření metodou Delphi
Identifikace prioritních témat ve vzdělávání podle skupin respondentů
Souhrn priorit sebraných v přípravné fázi
Fotogalerie z prezentace šetření Delphi 20. 6. 2019
Prezentace: Silvie Pýchová (SKAV), Vladimír Srb (Nadace České spořitelny) a Michal Pazour (TC AV)