Delphi – šetření

Šetření proběhlo v souvislosti s přípravou Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Respondenti byli požádáni o posouzení 39 výroků charakterizujících současné problémy vzdělávání v ČR. Celý proces přípravy, realizace a vyhodnocení šetření probíhal v období únor–červen 2019. Hlavní cíle šetření: 

  • Zahájit expertní diskusi o významných problémech systému vzdělávání v ČR
  • Zapojit do této diskuse široké spektrum aktérů v oblasti vzdělávání 
  • Získat podněty z různých oblastí vzdělávacího systému na témata, kterými by se měla vzdělávací politika zabývat 
  • Posoudit získané podněty širokou komunitou expertů 
  • Poskytnout vstupy expertní skupině pro přípravu Strategie vzdělávací politiky 2030+ Příprava šetření Přípravná fáze zahrnovala sběr témat, formulaci výroků a sestavení souboru respondentů. Celá tato fáze byla realizována Stálou konferencí asociací ve vzdělávání (SKAV) v únoru a březnu 2019. Každý respondent měl možnost uvést maximálně pět oblastí, které považuje za hlavní nedostatky vzdělávacího systému v ČR. Do přípravného sběru témat bylo zapojeno 88 expertů z různých oblastí vzdělávacího systému ČR. Získané výroky byly expertně upraveny tak, aby se výsledné výroky neopakovaly a reflektovaly obdobnou úroveň obecnosti. Pro šetření metodou Delphi bylo vybráno 39 výroků o nedostatcích současného systému vzdělávání v ČR.

Tisková zpráva k šetření DELPHI mezi aktéry ve vzdělávání v souvislosti s přípravou Strategie vzdělávací politiky 2030+

Příloha k tiskové zprávě

Výsledky šetření metodou Delphi

Souhrn komentářů z hodnocení

Identifikace prioritních témat ve vzdělávání podle skupin respondentů

Souhrn priorit sebraných v přípravné fázi

Fotogalerie z prezentace šetření Delphi 20. 6. 2019

Prezentace: Silvie Pýchová (SKAV), Vladimír Srb (Nadace České spořitelny) a Michal Pazour (TC AV)