Michael Fullan se podílel na úspěšných reformách vzdělávání. V publikaci, která je volně k dispozici na webu Partnerství 2030+, popisuje překážky, na kterých opakovaně selhávají upřímné snahy o reformu vzdělávacího systému. V našem kontextu jsou jeho myšlenky o to důležitější, že se české školství v současnosti o takovou systémovou reformu pokouší. Ministerstvo školství například před půl rokem obnovilo práci na revizi rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP).
Budoucností vzdělávacího systému a jeho nezbytnou reformou se zabývala také konference Úspěch pro každého žáka s podtitulem Přestaňme se vymlouvat…, kterou 28. dubna uspořádal SKAV a iniciativa Úspěch pro každého žáka v Centru současného umění DOX v Praze. Michael Fullan byl na této konferenci jedním z hlavních řečníků v roce 2021, jeho myšlenky mají ale váhu i v kontextu letos diskutovaných otázek.
“Klíčem k celosystémovému úspěchu je uchopení energie pedagogů a žáků jako ústřední hybné síly. Znamená to sladit cíle reformy a vnitřní motivaci zúčastněných aktérů. Vnitřní energie pramení z pocitu, že děláte dobře něco, na čem záleží vám a lidem, s kterými pracujete. Politiky a strategie proto musejí vytvářet podmínky, ve kterých vnitřní energie narůstá,” píše Michael Fullan ve vydávané publikaci.
Michael Fullan patřil k hlavním řečníkům konference Úspěch pro každého žáka v roce 2021, na které přednesl příspěvek s názvem Leadership vedoucí ke zlepšování učení pro všechny žáky. Nové příležitosti k hluboké proměně.
Kdo je Michael Fullan
Ředitel organizace New Pedagogies for Deep Learning je celosvětově uznávanou autoritou v oblasti reformy vzdělávání. Svým dlouholetým úsilím pomáhá dosáhnout morálního cíle definovaného jako „učení pro všechny děti“. Jako emeritní profesor a bývalý děkan na Ontario Institute for Studies in Education (OISE) na University of Toronto radí Michael tvůrcům politik a regionálním lídrům po celém světě, jak vést v oblasti vzdělávání. V prosinci roku 2012 obdržel Řád Kanady. Je držitelem čestných doktorátů z několika světových univerzit.