SKAV je v první řadě platformou, která jeho členům umožňuje hledat konsensus v postoji k aktuálním otázkám vzdělávání a vzdělávací politiky, informovat o dění ve vzdělávání širší veřejnost a prosazovat pozitivní změny. K zásadním tématům vydává odborná stanoviska prezentující názorovou pozici zastoupených organizací. Od roku 2003 organizuje SKAV ve spolupráci s EDUin kulaté stoly, u nichž dává prostor k diskusi o aktuálních vzdělávacích tématech. Již více než deset let pořádá pod heslem Úspěch pro každého žáka odbornou konferenci, na níž vedle českých expertů vystupují významní zahraniční hosté. Je také zakládajícím členem Partnerství pro vzdělávání 2030+, spolu s dalšími šesti významnými platformami ve vzdělávání, které se rozhodly aktivně přispívat k naplnění Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Aktuálně SKAV pořádal odbornou konferenci Digitální wellbeing dětí v rámci českého předsednictví Rady EU. Silvie Pýchová se významnou měrou zasloužila o rozvoj SKAVu do podoby uznávané autority v oblasti vzdělávání.
“Mám velkou radost, že SKAV vyrostl ve střešní platformu sdružující 35 různorodých organizací. Uvnitř se nám daří nacházet shodu o směřování vzdělávání a budovat pevná partnerství s dalšími významnými organizacemi. A také jsme kritickým přítelem státu, rozvíjíme dialog s MŠMT o potřebných změnách ve vzdělávání. Nestalo se to samo, systematicky jsme na tom pracovali a zdaleka není hotovo, respektive nikdy nebude hotovo. Ve vzdělávání se stále něco děje, a tak to prostě je a bude. Proto je potřeba mít prostor, kde je možné mluvit a hledat vhodná řešení. Takový prostor se SKAV snaží vytvářet a věřím, že bude i nadále pod novým vedením,” říká o SKAV a jeho roli Silvie Pýchová.
Od 1. prosince je novou ředitelkou SKAV Petra Keprtová. Dosud ve SKAV zastupovala spolek pro inovace JOB, který podporuje v učení se učitele, ať již formou kurzů nebo v rámci dlouhodobé spolupráce se školami. “Mou vizí je nadále pokračovat v hledání shody v tématech, která jsou ve vzdělávání aktuální, v posílování vzájemné důvěry a zodpovědnosti. Kontinuálně pokračovat ve společném naplňování Desatera SKAV jako hodnotového rámce. SKAV by i nadále měl být místem, kde vedeme diskuzi, můžeme si dovolit spolu nesouhlasit, ale vždy s cílem hledání společné cesty a řešení, s přidanou hodnotou společného učení. A to nejen uvnitř SKAVu, ale i s dalšími aktéry ve vzdělávání,” představuje svou vizi nová ředitelka SKAV.
Silvie Pýchová profesně začínala jako učitelka na gymnáziu, později pracovala jako odborná referentka a vedoucí odboru v Domě zahraniční spolupráce, kde získala zkušenosti s koordinací evropských programů ve vzdělávání (eTwinning, Euroguidance). V letech 2010–2016 byla předsedkyní správní rady EDUin a vedla tam také sekci vzdělávacích programů. V roce 2011 se stala ředitelkou Stálé konference asociací ve vzdělávání, od roku 2013 koordinuje iniciativu Úspěch pro každého žáka. V roce 2020 stála u zrodu Partnerství pro vzdělávání 2030+ a od stejného roku je členkou Rady vlády pro nestátní neziskové organizace, kde předsedá Výboru pro EU. Odborně se zaměřuje na kariérové poradenství, v roce 2012 spoluzaložila neziskovou organizaci Centrum kompetencí, která do ČR přinesla švýcarskou metodu CH-Q Competence management. Je spoluautorkou knížky Kariérové poradenství na každý pád a autorkou knihy rozhovorů Úspěch pro každého žáka. Vystudovala obor učitelství pro 2. a 3. stupeň a výchovné poradenství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a později doktorské studium na katedře Veřejné a sociální politiky na Fakultě sociálních věd UK.
Petra Keprtová je profesí sociální a speciální pedagožka s učitelskou praxí na základní škole. Tam začala hledat cesty, jak podporovat v rozvoji všechny děti, být dětem průvodcem na jejich cestě za poznáním a pozorovat, jak nakládají se zodpovědností za vlastní učení. Tuto zkušenost pak přenesla do lektorské a mentorské činnosti v rámci organizace JOB, kde má mimojiné na starosti spolupráci s vnějšími partnery. Jako mentorka se podílela na projektu Growth Mindset zaměřeném na podporu růstového myšlení prostřednictvím formativního hodnocení. V současnosti společně s kolegy prozkoumává roli průvodce, který dlouhodobě provází školy jejich rozvojem. Je členkou pracovní skupiny SKAV, která se zabývá revizí RVP ZV, a Iniciativy úspěch pro každého žáka.