Kdy: 8. 2. 2022 od 13:00 do 15:00
Kde: online, na platformě MS Teams
Webinář bude přístupný jen registrovaným účastníkům a nebude živě streamován. Registrovat se můžete zde.
Více informací najdete zde.
4. února 2022 – Dovolujeme si vás jménem Finského velvyslanectví v Praze pozvat online seminář Roles of different stakeholders in children’s wellbeing in Finland. Seminář se bude věnovat roli těch částí vzdělávacího systému, které u nás nejen z pohledu wellbeingu dětí stále zůstávají trochu stranou zájmu, například meziresortní spolupráci, spolupráci aktérů ve formálním a neformálním vzdělávání, zapojení dalších organizací (jako jsou například knihovny). Seznámíte se také s dámou, která pracuje jako ´koulukuraatori´ – a dozvíte se, co je náplní její práce.
O penězích pro školství veřejnost včetně politiků stále uvažuje spíše jako o výdaji než jako o investici, na které závisí naše budoucnost. Tomu odpovídá i ochota škrtat v rozpočtu, shodli se diskutující u kulatého stolu SKAV a EDUin na téma Jak prostřednictvím financování podpořit kvalitu výuky ve školách.
Debaty o školském rozpočtu se soustředí především na platy učitelů a učitelek nebo celkový objem finančních prostředků, přitom klíčové je i jejich efektivní využití. Je financování vzdělávacího systému nastavené tak, aby podporovalo kvalitu výuky a rozvoj dětí? Diskusi na toto téma nabídne ve čtvrtek 23. října kulatý stůl SKAV a EDUin.
Národní kurikulární rada byla zřízena jako stálý poradní tým ministra školství. Jmenováni do ní byli zástupci a zástupkyně veřejných institucí a nezávislí odborníci a odbornice z různých oblastí vzdělávání, včetně ředitelky Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Petry Keprtové. Aktuálně se Národní kurikulární rada zaměřuje na problematiku implementace revidovaného kurikula pro základní školy.
Stálá konference asociací ve vzdělávání (SKAV) vydává odborné Stanovisko ke znění revidovaného RVP ZV a jeho implementaci. Konstatuje v něm, že tvůrci kurikula v jeho aktuálním znění rezignovali na některé z cílů, jejichž dosažení je podstatné, pokud máme dosáhnout zásadní proměny vzdělávání v českých školách. Podle revidovaného Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) se mají již od školního roku 2027/2028 povinně učit všichni žáci a žákyně 1. a 6. ročníků základních škol.
Všechny zprávy