Tisková zpráva

ikona_Tiskova-zprava
31. 1. 2022 / Tisková zpráva

Pět inspirativních ředitelů, pět inspirativních rozhovorů. Přečtěte si, jak se rodí spolupracující škola

31. ledna 2022 – Stálá konference asociací ve vzdělávání (SKAV) vydává publikaci Inspirativní rozhovory o spolupráci ve školách. Můžete se v ní setkat s pěti řediteli a ředitelkami, kteří dlouhodobě pracují se svými pedagogickými sbory a vytvářejí podmínky pro to, aby se z nich staly učící se komunity posouvající vzdělávání na svých školách kvalitativně na vyšší úroveň.

“Díky těmto rozhovorům můžete nahlédnout do živých organizmů několika škol, až budete mít při čtení chvílemi pocit, že jste v nich na návštěvě. V každém případě vám tento soubor rozhovorů může nabídnout vhled do toho, jak může vypadat kvalitní spolupráce v rámci školy i širší komunity kolem ní,” říká ředitelka SKAV Silvie Pýchová.

Pro publikaci byli odborníky vytipováni ředitelé a ředitelky škol, kteří spolupracující vztahy rozvíjejí opravdu systematicky. O své zkušenosti se podělili: Marie Gottfriedová ze Základní školy Trmice, Roman Ziegler z 8. základní školy v Mostě, Marcela Erbeková ze Základní školy T. G. Masaryka v Mnichovicích, Pavel Škramlík ze Sportovní soukromé základní školy v Litvínově a Vít Beran ze Základní školy Kunratice v Praze.

Publikace vznikla jako specifická odborná podpora lídrů MAP (místních akčních plánů rozvoje vzdělávání) a ředitelů škol a jejich týmů v Ústeckém a Karlovarském kraji.

“Věřím, že smysluplná spolupráce učitelů je příležitostí zlepšovat učení pro naše děti. Tato publikace nabízí nejen inspiraci, jak spolupráci ve školách rozvíjet, ale přináší i odpovědi na otázky, které si možná v souvislosti s tímto tématem, stejně jako já, kladete,” říká Jana Stejskalová, vedoucí pracovní skupiny Ředitelé v Eduzměně.

“S velkou chutí jsem si přečetla vyprávění pěti ředitelů (a jedné paní učitelky), kteří působí v různorodých školách a regionech a kteří cíleně vytvářejí učitelům podmínky pro systematickou spolupráci zaměřenou na zlepšení učení dětí, jejich spokojenost. Publikace přináší bohatství konkrétních zkušeností a může posloužit nejen těm, kteří ve škole se spoluprací mezi pedagogy začínají,” říká Hana Košťálová, programová ředitelka Pomáháme školám k úspěchu.

Publikaci Inspirativní rozhovory o spolupráci ve školách najdete zde.

ilustrace foto KS - SKAV
2. června 2025

Zákon o podpoře bydlení získal podporu v Senátu a čeká již jen na podpis prezidenta. Stálá konference asociací ve vzdělávání (SKAV) ve spolupráci s Platformou pro sociální bydlení a iniciativou Za bydlení uspořádala k legislativě, která mění přístup státu k problematice lidí žijících v bytové nouzi, panelovou diskusi. Záznam kulatého stolu SKAV a EDUin na téma Přinese zákon o podpoře bydlení lepší podmínky pro vzdělávání dětí? je dostupný online.

deti ms - SKAV
12. května 2025

Novela školského zákona, která má vytvořit legislativní podmínky pro desítky potřebných změn ve vzdělávání, stále čeká na hlasování v poslanecké sněmovně. Řadu z těchto změn Stálá konference asociací ve vzdělávání (SKAV) dlouhodobě podporuje. Připojuje se proto k otevřené výzvě poslancům: Novela školského zákona je jedinečnou šancí na lepší vzdělávací systém pro 170 000 učitelů a téměř dva miliony dětí.

ilustrace foto KS - SKAV
25. dubna 2025

Nestabilní životní podmínky mají přímý dopad na vzdělávací šance, netýkají se přitom malého počtu dětí – v ČR žije v bytové nouzi přes 160 tisíc lidí (z toho přes 60 tisíc dětí), dalších 300 tisíc občanů ČR je ztrátou bydlení přímo ohroženo. V Senátu i proto nyní čeká na schválení dlouho očekávaný Zákon o podpoře bydlení. Experti a expertky diskutovali u kulatého stolu SKAV a EDUin o negativních dopadech bytové nouze na vzdělávání dětí i o tom, zda a jak případně Zákon o podpoře bydlení vytváří podmínky pro potřebné systémové řešení.

deti konfety - SKAV
25. února 2025

Zveřejnili jsme záznam kulatého stolu SKAV a EDUin na téma: Jak budeme učit wellbeing? V rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání je téma wellbeingu zařazeno mezi povinné výstupy učení, a to hned v několika oblastech. Povinně se podle něj mají děti v 1. a 6. ročnících základních škol učit od školního roku 2026/27.

Všechny zprávy