“Není vůbec snadné dát dohromady celostátní projekt kolektivního dopadu. Byl jsem zapojen do mnoha niciativ zaměřených na kolektivní dopad. Vím tedy, co všechno to obnáší. Stanovili jste si velký cíl, chystáte se pustit do velkého dobrodružství a já vám přeji hodně zdaru,” podpořil signatáře na úvod ve svém videopozdravu Mark Cabaj, mentor projektu, jinak přední světový odborník na kolektivní dopad a prezident kanadské společnosti From Here to There.
Organizace připojující se k Partnerství 2030+ jsou z různých oblastí vzdělávání. Právě názorová pluralita, která společnou debatou vyústí ve stejná východiska, je klíčová pro aktivity z. s. SKAV, který pro celý projekt vytváří páteřní podporu. “Propojujeme odborné organizace, u nichž víme, že mají k řešeným oblastem knowhow a zkušenosti z praxe. Organizace, které se dnes připojují k Memorandu, přispívají k řešení dvou pro nás významných cílů, a to navržení chybějícího středního článku ve vzdělávání a systému opatření na podporu wellbeingu žáků a učitelů. Experti z těchto organizací s námi už spolupracují. Nyní se oficiálně k Partnerství 2030+ připojují i jejich organizace s tím, že budou s námi dlouhodobě spolupracovat podle principů kolektivního dopadu,” říká Silvie Pýchová, ředitelka SKAV.
O jaké organizace se jedná a jaká je jejich motivace připojit svůj podpis?
- Asociace výchovných poradců (AVP), předsedkyně Libuše Třískalová: “Projekt Partnerství 2030+ usiluje o rovné šance. V AVP chceme pro všechny děti a všechny zúčastněné rovné šance v přístupu ke vzdělávání a koordinaci podpory žáků. Náš přínos je v tom, že každý z nás je učitel, jako výchovní poradci jsme zkušení praktici.“
- Centrum Locika, ředitelka Petra Wűnschová: “Poslání naší organizace je, aby všechny děti mohly vyrůstat v rodinách bez násilí. Jak praxe ukázala, to úzce souvisí se vzděláváním. Chceme, aby školy byly místem bezpečí a podpory. Je důležité, aby učitelé uměli ohrožené děti včas identifikovat, věděli, jak citlivě reagovat a jak je podpořit. A to tak, aby to bylo v zájmu nejen dětí, ale celého systému. Když se prostředí ozdraví, benefitují z toho všichni. Jsme rádi, že jsme byli k Partnerství 2030+ přizváni.”
- EDUin, výkonný ředitel Honza Dolínek: “EDUin má od svého narození v DNA touhu zlepšit české vzdělávání. Kromě expertizy nabízíme mediální práci a snahu komunikovat výsledky Partnerství 2030+ co nejširší veřejnosti. Tak, aby našly pozornost celého vzdělávacího biotopu a nezůstaly ve velkém akváriu, které sice má živou faunu a flóru, ale pořád má citelné hranice. Je nám ctí, že jsme v prima klubu.”
- Jednota školských informatiků (JŠI), předseda Daniel Lessner: “Jestliže se bavíme o nerovnosti ve vzdělávání, tak jedním z argumentů pro digitalizaci a malou revizi (RVP) jsou rovné šance. Digitálno prostupuje všude. Wellbeing bez zohlednění digitálna nedává smysl (a to ve smyslu pozitivním i negativním).”
- Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence (PCPP), vedoucí Jan Žufníček: “Jsme již zapojeni v pracovní skupině Wellbeing, který vnímáme jako naprosto zásadní pro to, aby se mohly děti vzdělávat. Wellbeing je základem a podstatou prevence. Rádi bychom přinášeli naše zkušenosti, a co je důležité – výsledky potom systémovým způsobem přinášeli do praxe.”
- Učitel naživo, spoluředitel Martin Kozel: “Máme radost z takto široké spolupráce a že fokus je na děti. V Učiteli naživo je spolupráce silné téma, je základem, na kterém pracujeme. Jsme si vědomi, že to může být náročné a obtížné, vyžaduje to výdrž. Vážím si toho, že hlavní aktéři zde výdrž mají, mám naději, že to někam dospěje.”
- Učitelská platforma, předsedkyně Petra Mazancová: “Jako učitelé jsme si před lety troufli začít mluvit do vzdělávacích politik, důležitým milníkem pro nás byl SKAV. Jsme zapojeni do obou pracovních skupin Partnerství 2030+ a těší nás, že se na tom můžeme podílet, dává nám to velký smysl a přispíváme tak k tomu, aby vzdělávání bylo lepší.”
Záznam ze Slavnostního podpisu Memoranda naleznete YouTube.