Publikace vznikla z šetření provedeného na jaře 2021 na 72 základních školách z celé republiky sdružených v Asociaci ředitelů základních škol (AŘZŠ). Na vytvoření ankety se spolupodílela Pracovní skupina Partnerství pro vzdělávání 2030+ Wellbeing, ve které je AŘZŠ aktivně zapojená.
Vzešly z ní náměty, které jsou v publikaci rozděleny do tří oblastí:
1. Jak ve školách učitelé a další pedagogičtí pracovníci podporují wellbeing žáků
2. Co školy chystaly v souvislosti s návratem žáků k prezenční výuce
3. Odkazy na užitečné materiály a doporučení v podpoře wellbeingu
František Halada, člen Rady AŘZŠ: „Od ankety mezi řediteli ZŠ, členy asociace ředitelů, až k finální podobě publikace uběhl jeden měsíc. Výsledek je zajímavý, inspirující a profesionální – a to jak ze strany zúčastněných ředitelů škol, tak ze strany SKAV.“