Podle Petra Winklera z Národního ústavu duševního zdraví ukazují průzkumy na dvoj – až trojnásobný nárůst depresí, sebevražedných myšlenek a úzkostných stavů u dospělých. To má nepříznivý dopad také na děti. I v této souvislosti sílí volání po tak zvaném wellbeingu a také zavedení tématu emoční inteligence a duševní gramotnosti do výuky. „Jde o to, aby děti byly vybaveny schopností lépe se vyrovnat nejen s mimořádnými situacemi, ale i s běžnými konfliktními situacemi v rodině. Takový předmět jsme vyvinuli a testujeme ho,“ uvedl Petr Winkler a dodává: „Pandemie změnila život prakticky všem, přesto se ukazuje, jak různé země a různí lidé na tuto situaci různě reagují. Že záleží na našem vnitřním softwaru“.
Pátá debata ze série Nouzový stav ve vzdělávání/řešení a příležitosti v ČR a SR se zabývala údaji o schopnosti škol a učitelů reagovat na krize, které vyžadují přechod na distanční a on-line vzdělávání. Co ještě zaznělo a jak to „měli a mají“ na Slovensku? Tyto informace obsahuje přehledné shrnutí celé série 5 česko-slovenských online debat, které je k dispozici na stránkách Stálé konference asociací ve vzdělávání.
Co na to Ministři školství České a Slovenské republiky?
Nad závěry speciální série česko-slovenských online debat o nouzovém stavu ve vzdělávání se v online prostoru sejdou Ministři školství ČR a SR se zástupci SKAV ČR a SR. Tato již šestá diskuse proběhne ve čtvrtek 4. června od 12:30 hodin. Sledovat ji můžete živě na facebookové stránce SKAV nebo prostřednictvím online platformy Microsoft Teams na https://aka.ms/skav. Později bude k dispozici ze záznamu. Účast v reálném čase umožní v chatu pokládat dotazy vztažené k danému tématu. Moderátoři – Tomáš Feřtek (ČR) a Matěj Sapak (SR) – je diskutujícím zprostředkují.