Jak ve vzdělávacím systému vytvářet podmínky pro to, aby se děti a mladí lidé učili pro budoucnost v souladu s novými Rámcovými vzdělávacími programy? Pokud má být kurikulární reforma úspěšná, musí zahrnovat mnoho oblastí ve vzdělávacím systému, jejichž řízení a...
Publikace
„Spolu o kurikulu: Revize RVP ZV“
„Kurikulum definuje, čo by malo byť cieľom vzdelávacieho systému krajiny. Čo sa očakáva, čo by malo byť výsledkom vzdelávania. Usmerňuje prácu žiakov a celého systému.“ Michaela Horváthová
SKAV jsme my
Jsme střešní platforma sdružující různorodé organizace, které realizují progresivní změny ve vzdělávání. Sdílíme společnou vizi a hodnoty a nabízíme prostor pro vzájemné učení mezi organizacemi. Vytváříme konsensus na tématech klíčových pro proměnu vzdělávání a...
Inspirativní rozhovory o spolupráci ve školách
Milé kolegyně a milí kolegové, přinášíme vám knížku plnou inspirace, jak rozvíjet spolupráci mezi pedagogy ve škole. Připravili jsme pro vás rozhovory s pěti ředitelkami a řediteli škol, díky nimž můžete nahlédnout do živých organismů několika škol a možná budete mít...
Jak zlepšovat učení, wellbeing a rovné šance žáků v ČR prostřednictvím středního článku a dalších opatření
Rádi bychom Vám představili publikaci s názvem „Jak zlepšovat učení, wellbeing a rovné šance žáků v ČR prostřednictvím středního článku a dalších opatření“, která shrnuje poznatky a zkušenosti získané během prvního roku Partnerství pro vzdělávání...
Chceme lepší atmosféru ve školách aneb možnosti podpory wellbeingu
Přinášíme vám užitečné tipy a in- spirace, které vzešly z ankety prováděné mezi členy Asociace ředitelů základních škol (AŘZŠ) v březnu a dubnu 2021. Anketa byla zaměřena mimo jiné na pod- poru wellbeingu v době distanční výuky a přípravu na návrat žáků do škol a byla...
Wellbeing ve vzdělávání. Jak mu rozumíme a proč se mu věnovat?
Názory účastníků 11. Setkání lídrů iniciativy Úspěch pro každého žáka na téma Wellbeing ve vzdělávání – Jak mu rozumíme a proč se mu věnovat? konaného on-line dne 22. září 2020 zachycuje stejnojmenná publikace.
Sdílené priority 2030+
Usilujeme o společnost, která je sociálně soudržná, spravedlivá, ohleduplná ke všem živým bytostem a životnímu prostředí, založenou na svobodě a zodpovědnosti každého jedince. Naše hypotéza, co může nejlépe zařídit, že se každé dítě v každé škole bude učit naplno a s...
Jak by měl fungovat střední článek vedení regionálního školství v ČR, pokud má co nejlépe pomáhat zlepšovat vzdělávací výsledky dětí a snižovat nerovnosti?
Pilotní analýzu názorů vedoucích pracovníků ve vzdělávání zpracoval Vladimír Srb na základě dotazníkového šetření s účastníky celodenního Setkání lídrů v DOX (10. 3. 2020) Jedná se o první předběžnou sondu mapující míru shody názorů na žádoucí podobu středního článku...
Kdy a jak měnit kurikulum
Diskuse o revizi kurikula1, které byly zahájeny na půdě MŠMT ČR (dále také jen ministerstvo) a Výzkumného ústavu pedagogického v Praze (dále také jen VÚP), vedly Stálou konferenci asociací ve vzdělávání (dále jen SKAV) k formulování společného stanoviska na tuto věc....
HODNOCENÍ: důvěra, dialog, růst
Hana Košťálová, Jana Straková a kolektiv autorů Publikace byla vydána v rámci projektu: „Prostor pro sdílení a vzdělávání učitelů a odborných pracovníků ve školství”. Vydání publikace spolufinancoval Evropský sociální fond, státní rozpočet ČR a rozpočet hl. m....