SKAV jsme my
Prohlédnout publikaci SKAV jsme my
„Existuje jen málo důkazů o tom, že by izolované iniciativy skutečně byly tím nejlepším způsobem, jak řešit sociální problémy dnešního složitého světa, v němž je vše vzájemně provázané. Neexistuje žádný velký společenský problém, za který by byla zodpovědná jen jedna jediná organizace, a stejně tak ho pouze jedna organizace nemůže vyřešit.“
John Kania a Mark Kramer
Z českého překladu
eseje Kolektivní dopad
„Existuje jen málo důkazů o tom, že by izolované iniciativy skutečně byly tím nejlepším způsobem, jak řešit sociální problémy dnešního složitého světa, v němž je vše vzájemně provázané.
Neexistuje žádný velký společenský problém, za který by byla zodpovědná jen jedna jediná organizace, a stejně tak ho pouze jedna organizace nemůže vyřešit.“
John Kania a Mark Kramer
Z českého překladu eseje Kolektivní dopad
Členské organizace
Asociace domácího vzdělávání
Asociace lesních mateřských škol
Asociace malých inovativních škol
Asociace Montessori ČR
Asociace předškolní výchovy
Asociace waldorfských škol v ČR
Česká asociace mentoringu ve vzdělávání
Česká asociace science center
Česká středoškolská unie
Expertní komora kariérového poradenství
Institut pro podporu inovativního vzdělávání
Čestní členové
Jan Kovařovic
NEMES
Další informace
Profesí byl architekt, zabýval se především navrhováním školních budov. V 90. letech výrazně vstoupil do diskuse o změnách ve vzdělávání, podílel se na přípravě důležitých dokumentů vzdělávací politiky 90. let, včetně Bílé knihy. Jeho posledním působištěm bylo Středisko vzdělávací politiky Pedagogické fakulty UK.
Bořivoj Brdička
Jednota českých informatiků
Další informace
Jako jeden z prvních v České republice pomáhal zavádět digitální technologie do výuky, Spoluzaložil Katedru informačních technologií na Pedagogické fakultě UK, podílel se na přípravě zásadních strategických dokumentů ve svém oboru, nejnověji na tzv. malé revizi RVP. V oblasti digitálního vzdělávání je uznávaným odborníkem doma i v zahraničí.
Jana Hrubá
NEMES, PAU
Další informace
Přes 30 let působila jako učitelka, po roce 1989 se aktivně zapojila do reformního hnutí. Působila v učitelských organizacích, které usilovaly o proměnu českého vzdělávání. K šíření inovativních myšlenek mezi učiteli přispívala jako šéfredaktorka časopisu Učitelské listy, který založila a vydávala v letech 1993 – 2008. Stále provozuje web Učitelské listy a aktivně se podílí na činnosti SKAV.
Jindřich Kitzberger
NEMES
Další informace
Spoluzakladatel a první předseda SKAV, ale především dlouholetý ředitel školy s nadšením pro zavádění inovací do školní praxe. Ve škole působí celý svůj profesní život, s výjimkou tří let ve funkci náměstka ministra školství. V současnosti je ředitelem pro pedagogiku a vzdělávání soukromých škol Duhovka a působí také na Katedře andragogiky a managementu vzdělávání Pedagogické fakulty UK.
Hana Košťálová
PAU, Pomáháme školám k úspěchu
Další informace
Původem učitelka českého jazyka, od 90. let koordinátorka a lektorka mezinárodního programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Spoluzaložila sdružení Kritické myšlení, působí jako lektorka kritického myšlení na několika vysokých školách a je také programovou ředitelkou projektu Pomáháme školám k úspěchu. Má velkou zásluhu na rozvoji aktivit, které se zaměřují na podporu čtenářství a pisatelství.
Jana Nováčková
Respektovat a být respektován
Další informace
Psycholožka s dlouholetou zkušeností z pedagogicko-psychologické poradny i z výzkumu. Spolupracovala v programu Zdravá škola. Především ale neúnavná kritička tradiční školy, kde poukazuje zejména na to, že princip z vnějšku řízeného vzdělávání odporuje poznatkům vývojové psychologie i neurověd. Od snahy vylepšovat tradiční školu došla až k podpoře sebeřízeného vzdělávání. Je spoluautorkou konceptu, knihy a také videokurzu Respektovat a být respektován a řady dalších publikací a článků.
Ivana Lacinová
Asociace předškolní výchovy
Další informace
Dlouholetá ředitelka mateřské školy, stála v 90. letech u počátků Asociace předškolní výchovy, kde se podílela na vzniku osobnostně orientovaného modelu předškolní výchovy. Je spoluautorkou Kurikula podpory zdraví v mateřské škole a programu Mateřská škola podporující zdraví, podílela se na přípravě rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Zdena Vildová
Škola podporující zdraví
Další informace
Podílela se na založení české verze programu Škola podporující zdraví (vychází ze sítě Schools for Health in Europe), který iniciovala další ze zakládajících osobností SKAV, Miluše Havlínová. Program do školní praxe od 90. let přináší holistický pohled na zdraví, který se soustřeďuje na rozvoj dítěte ve fyzické, sociální i psychické oblasti. Podílela se na zohlednění holistického přístupu ke zdraví v rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání.
Lidé ve SKAV
Ředitelka
Petra Keprtová
Ředitelka SKAV
Ředitelkou SKAV je od 1. 1. 2023. Profesí je sociální a speciální pedagožka s učitelskou praxí na základní škole. Tam začala hledat cesty, jak podporovat v rozvoji všechny děti, být dětem průvodcem na jejich cestě za poznáním a pozorovat, jak nakládají se zodpovědností za vlastní učení. Tuto zkušenost pak přenesla do lektorské a mentorské činnosti v rámci organizace JOB, kde má mimojiné na starosti spolupráci s vnějšími partnery. Jako mentorka se podílela na projektu Growth Mindset zaměřeném na podporu růstového myšlení prostřednictvím formativního hodnocení. V současnosti společně s kolegy prozkoumává roli průvodce, který dlouhodobě provází školy jejich rozvojem.
Petra Keprtová
Kontrolní výbor
Milan Kotík
Předseda Kontrolního výboru SKAV AISIS
Pedagog a projektový manažer, autor a spolutvůrce mnoha inovativních vzdělávacích programů jako Dokážu to?, Škola pro Všechny, Školy v Pohybu, Minimalizace šikany, Delphi, Leadership for 21st Century. V minulosti byl členem poradní skupiny náměstkyně ministryně školství, člen výboru Fund For Education International School of Prague, člen monitorovacího výboru OPRLZ a OPVK.
Magdalena Benešová
Post Bellum
Věnuje se vzdělávání jako učitelka, lektorka, školitelka a metodička více než 20 let. S Post Bellum spolupracuje od roku 2011, kde je spoluatorkou vzdělávacích projektů jako Příběhy našich sousedů, Zážitkové workshopy Paměti národa, Vyprávěj příběhy a další. Od roku 2017 vede v Post Bellum vzdělávací oddělení.
Kristýna Hrubanová
NaZemi
Dlouhodobě se věnuje tématu vzdělávání a hledání cest jak smysluplně učit a vzdělávat se v rámci limitů současné školy. Přeje si vzdělávání, které kriticky i kreativně vstupuje do současného dění a posiluje naději v lepší svět. Prakticky se věnuje lektorské a metodické činnosti, facilitaci skupinových procesů a externí výuce na Pedagogické fakultě MU.
Magda Kvítková
Lesní mateřská škola
Profesně se věnuje legislativě, poradenství a lektorování pro lesní MŠ a jejich zřizovatele. Je nadšeným pozorovatelem i aktérem dění v českém neziskovém sektoru. Do oblasti vzdělávání ji natrvalo přivedla práce v Asociaci lesních MŠ, kde je součástí týmu starajícího se o rozvoj lesních MŠ a klubů, a to jak provázením lesních školek, tak ukotvením možnosti celoročního vzdělávání dětí v prostředí přírody v českém školském systému i legislativě obecně. Má dvě dcery.
Kancelář SKAV
Barbora Vobořilová
Tajemnice a administrativní podpora SKAV
barbora.voborilova@skav.cz
tel.: 777 633 796
Zdeňka Andělová
Manažerka kanceláře
zdenka.andelova@skav.cz
tel.: 777 020 738
Tamara Kováčová
Manažerka advokačních aktivit
tamara.kovacova@skav.cz
tel.: 603 942 437
Produkce iniciativy Úspěch pro každého žáka
produkce@skav.cz
Radka Hrdinová
PR specialistka (mediální komunikace)
radka.hrdinova@skav.cz
tel.: 603 177 791
Hana Zoor Svačinková
PR specialistka (digitální média)
hana.svacinkova@skav.cz
tel.: 777 625 360
Lenka Drchotová
Finanční manažerka, HR manažerka
lenka.drchotova@skav.cz
tel.: 702 052 170
Klára Červinková
Redaktorka a koordinátorka projektu Spolu k implementaci kurikula
klara.cervinkova@skav.cz
tel.: 734 732 643
Jsme tu už více než 20 let
založení SKAV
Vzniká jako platforma pro spolupráci a výměnu myšlenek mezi organizacemi a institucemi, které chtějí inovovat vzdělávání a které chtějí přispívat hlasem zdola k tvorbě vzdělávací politiky v ČR.
první kulatý stůl SKAV
Základní ideou bylo vytvořit platformu pro otevřenou diskusi o aktuálních tématech vzdělávací politiky. SKAV tato diskusní setkání organizoval ve spolupráci se Střediskem vzdělávací politiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.
bílá kniha
Dokument Národní program rozvoje vzdělávání v ČR představil vizi pro budoucnost vzdělávání. Na jeho přípravě se podíleli také někteří členové SKAV. Měla značný vliv na utváření vize pro vzdělávání, kterou SKAV prosazoval a prosazuje.
první kulatý stůl SKAV + EDUin
Novým partnerem při organizování v té době již tradičních kulatých stolů věnovaných aktuálním tématům vzdělávací politiky se stává EDUin. Od roku 2011 jsou k dispozici videozáznamy diskusí, které ukazují vývoj myšlení o stále aktuálních tématech, jako je například revize kurikula.
založení iniciativy Úspěch pro každého žáka
Neformální síť organizací, které se ztotožňují s vizí, že každý žák má denně ve škole zažívat osobní i společný úspěch, plně rozvíjet svůj potenciál a hledat si své místo ve světě.
1. ročníK Konference ÚSPěch Pro KažDého žáKa
Hlavním tématem byla Podpora učitelů. Na konferenci se diskutovalo o tom, jak by taková podpora měla vypadat, ale také šlo o ukázku různých podob podpory učitelů.
zVeřeJnění DeSatera SKaV
Soubor základních principů, které se týkají vzdělávání nejen školního, ale v průběhu celého života. Organizace SKAV ve svých činnostech usilují o jejich naplnění.
PrVní Veletrh ÚSPěch Pro KažDého žáKa
Cílem veletrhu bylo vytvořit příležitost pro sdílení vize iniciativy Úspěch pro každého žáka s dalšími aktéry ve vzdělávání a získat porozumění pro pedagogické vedení škol. Prvního veletrhu se zúčastnilo přes padesát organizací.
Šetření MetoDou DelPhi
Rozsáhlé šetření, které SKAV připravil ve spolupráci s Technologickou agenturou Akademie věd, mapovalo názory odborné veřejnosti během přípravy Strategie 2030+.
V první fázi identifikovalo důležitá témata, ve druhé se zaměřilo na zjišťování priorit.
PoDPiS MeMoranDa o PartnerStVí 2030+
Spolu se 6 partnery podepisuje SKAV Memorandum o Partnerství 2030+. Zavázali se v něm aktivně přispívat k naplnění Strategie 2030+ a tím i ke zlepšování učení dětí, jejich wellbeingu a ke snižování nerovností ve vzdělávání. SKAV se ujal role páteřní organizace pro Partnerství 2030+.
založení PracoVní SKuPiny K reVizi rVP
Hlavním advokačním tématem SKAV se stala revize RVP ZV, od založení pracovní skupiny k ní vydal čtyři odborná stanoviska. Problematice kurikula a jeho přenesení do školní praxe se SKAV věnuje od svého založení.
Konference Digitální wellbeing Dětí
V rámci českého předsednictví Rady EU uspořádal SKAV pod záštitou ministerstva školství konferenci k tématu digitálního wellbeingu dětí.
Stanovy a výroční zprávy SKAV
Ve SKAV se snažíme o transparentnost vzhledem k našim členským organizacím i k veřejnosti. Prolistujte si výroční zprávy nebo naše stanovy.
Odborná stanoviska
Všechna stanoviska
Partneři
EDUin, o.p.s.
MŠMT
Nadace České spořitelny
Pomáháme školám k úspěchu, o.p.s.
Partnerství pro vzdělávání 2030+
Pomáháme školám k úspěchu, o.p.s.
Asociace ředitelů ZŠ
Česká rada dětí a mládeže
Nadační fond Eduzměna
Národní síť Místních akčních skupin
Society for All
Nadace České spořitelny
Nadace Jablotron
Erasmus+
Nadace OSF, projekt Stronger Roots
Časopis Řízení školy
Zelený kruh
Fors
Transparency
International
Česká ženská lobby
DEMAS
Rekonstrukce státu
Stála konferencia aktérov vo vzdelávaní - SKAV SK